Tag Archives: wrocław
19 maja 2016

Zwiedzamy wschodnią Ibizę

Rozpoczynamy drugi dzień zwiedzania Ibizy wypożyczonym samochodem. Kiedy tylko się obudziliśmy i przygotowaliśmy siebie do egzystencji, to udaliśmy się na śniadanie do hotelowej restauracji. To zdecydowanie nas nie zawiodło. Wybór jedzenie jest bardzo dobry i nawet wybredniejszym osobom nie powinno tutaj niczego zabraknąć. Tym razem pojedziemy zobaczyć wschód wyspy i będziemy poruszali się odwrotnie do wskazówek zegara. (więcej…)

23 lutego 2015

Kilka dni w hiszpańskim Lloret de Mar

Miasto ma opinię stolicy rozrywki na Costa Brava. Udaliśmy się tam, mimo, że nie należymy do grona spragnionych rozrywek w nocnych lokalach turystów. Wybór padł na Lloret głównie ze względu na położenie i bliskość lotniska w Gironie. Dzięki temu, że nasz pobyt przypadał na początek lutego, ominął nas szczyt sezonu turystycznego i wszystko, co się z nim wiąże: upały, tłumy turystów i wszechobecny gwar. (więcej…)

13 lutego 2015

3-dniowy wypad na Sycylię

Pod koniec stycznia, kiedy pogoda w Polsce nie napawała optymizmem postanowiliśmy wybrać się do Włoch. Nasza trasa przelotu, jak to często bywa przy tanim lataniu była dosyć skomplikowana. To wszystko nie przeszkodziło nam jednak w odbyciu kolejnego, bardzo sympatycznego tripu. Tym razem przygodę rozpoczęliśmy we Wrocławiu, do którego dojechaliśmy pociągiem. Tutaj we wtorki nie ma w okolicach godziny 10 praktycznie wcale ruchu, bowiem nie odbywają się żadne odloty. To pozwoliło nam przejść ekspresową kontrolę bezpieczeństwa (swoją drogą fast line był zamknięty) i udać się do saloniku na drugie śniadanie. W saloniku również pustki. Dopiero kiedy zbliżał się lot do Warszawy zaczęli pojawiać się nowi pasażerowie. (więcej…)

28 lipca 2014

Jeden wieczór w Dortmundzie

Ruszamy na kolejną wycieczkę. Tym razem trasa europejska: Wrocław – Dortmund – Bukareszt – Braszów – Bran – Sighisoara – Targu Mures – Budapeszt – Warszawa. Również tym razem była ona podyktowana wcześniejszą rezerwacją hotelu w stolicy Rumunii z Point Breaks w IHG, czyli tak samo jak nasz wypad na kilka dni do Wilna. (więcej…)

23 czerwca 2014

Do Wrocławia z Poznania przez Warszawę

Każdy kto czyta tytuł tego wpisu podejrzewa, że mieliśmy do załatwienia coś zarówno w stolicy, jak i we Wrocławiu. Nic bardziej mylnego. O 17:30 mieliśmy lot Ryanairem do Chani na Krecie, a żeby tam się dostać jak najtaniej i najwygodniej to wybraliśmy przeloty LOTem na trasie Poznań-Warszawa-Wrocław. (więcej…)

29 września 2013

Weekend w Pradze

29 lipca 2011 pojechaliśmy na pierwszy wspólny weekend za granicę. Było to kilka dni po tym jak wróciliśmy z wakacji na Kubie. W czwartek wieczorem pojechałem samochodem do Rawicza, żeby zabrać Agatkę do Wrocławia skąd mieliśmy po 1 w nocy wyjazd PolskimBusem do stolicy Czech. Samochód zostawiliśmy na jednej z ulic, położonych blisko dworca autobusowego. Wcześniej jeszcze weszliśmy na zakupy do sklepu spożywczego i kupiliśmy na pewno jakieś wino. (więcej…)

20 sierpnia 2013

Z Rodos do Florencji + nocka na lotnisku w Bolonii

To był bardzo intensywny dzień. Wstaliśmy wcześnie i zjedliśmy śniadanie w hotelowej restauracji. Ponownie to samo, czyli bułka z miodem, jakieś tosty, sok i herbata. Następnie zapakowaliśmy się do naszego samochodu i udaliśmy się do muzeum pszczelarstwa. Tutaj jednak nasze zwiedzanie zakończyło się na degustacji miodu w sklepie. Ogólnie nie było w ogóle turystów. Miejsce to posiada chyba najwięcej reklam i drogowskazów na całej wyspie, jednak jak się okazuje to nie wystarcza. (więcej…)

7 sierpnia 2013

Z Kuby do Londynu, a dalej do Wrocławia

Ostatni dzień to już pakowanie i oczekiwanie na odlot, który miał nastąpić o 17:30. Po śniadaniu udaliśmy się po raz ostatni do „naszego” baru napić się Coli i oczekiwać na odjazd autobusu na lotnisko. Musiałem być mocno zmęczony bo część drogi przespałem. Ponownie musieliśmy nadać bagaż, przejść odprawę i co najważniejsze uiścić opłatę wylotową w postaci 25 CUC, czyli około 80 złotych polskich. Dobrze, że o tym wiedzieliśmy i nie było zaskoczenia na twarzy, jak w przypadku innych turystów. (więcej…)