maj 19

Zwiedzamy wschodnią Ibizę

przez w Hiszpania

Rozpoczynamy drugi dzień zwiedzania Ibizy wypożyczonym samochodem. Kiedy tylko się obudziliśmy i przygotowaliśmy siebie do egzystencji, to udaliśmy się na śniadanie do hotelowej restauracji. To zdecydowanie nas nie zawiodło. Wybór jedzenie jest bardzo dobry i nawet wybredniejszym osobom nie powinno tutaj niczego zabraknąć. Tym razem pojedziemy zobaczyć wschód wyspy i będziemy poruszali się odwrotnie do wskazówek zegara.

Miejscem do którego chcieliśmy dotrzeć na początku była plaża Talamanca, a dokładniej promenada znajdująca się w jej pobliżu, która zachęca do spaceru. Ogólnie jest to nadmorski kurort, gdzie mamy sporo drogich hoteli i restauracji. Panuje tutaj śródziemnomorski klimat i pobliski jest port. Uważamy, że to dobre miejsce na wakacje z dziećmi.

IMG_0154 IMG_0150 IMG_0152

Drugim punktem, który tego dnia odwiedziliśmy była plaża Cala Llonga, która jest w całości piaszczysta. Wokół niej znajdują się góry i sporo zieleni, a także hotele. Całość przypomina małe miasteczko, gdzie mamy dostępnych kilka restauracji i sklepów. Jest tutaj bardzo spokojnie, co może mieć znaczenie w trakcie sezonu.

IMG_0169 IMG_0173 IMG_0174 IMG_0167

Jadąc cały czas na północny wschód zahaczyliśmy o ciekawe miejsce, gdzie był jeden bar/restauracja z wygodnymi fotelami, a dalej długa plaża. Odbywały się tam różne sesje zdjęciowe.

IMG_0204 IMG_0189 IMG_0191 IMG_0195

Świetne wrażenie zrobiła na nas także plaża Cala de Sant Vicent, która ma 380 metrów długości i jest w całości piaszczysta. Z drogi podziwiać możemy niezwykły widok na plażę. Wzdłuż Cala San Vicente jest promenada z palmami, a przy niej kawiarnie.

IMG_0236 IMG_0210 IMG_0222 IMG_0228

Chcieliśmy dotrzeć na najbardziej wysunięty na północ kawałek Ibizy, czyli Portinatx. Wiele osób uważa, że jest to jeden z najpiękniejszych zakątków Balearów. Mamy tutaj trzy znane plaże – S’Arenal Gros, S’Arenal Petit i Playa Porto Beach. Poza tym zostawiając samochód na parkingu można zrobić godzinny trekking do latarni morskiej, podczas którego podziwiamy piękne widoki i bezkres morza. Co ciekawe w tym miejscu kręcono sceny do filmy „South Pacific”.

IMG_0246 IMG_0251

Ostatnim odwiedzonym przez nas miejscem była schowana wśród skał niewielka plaża Cala Salada (4 km od San Antonio de Portmany). Nawet wczesną wiosną woda w morzu okazała ciepła i pierwszy raz się wykąpaliśmy. Było to najpiękniejsze miejsce, jakie mieliśmy okazję zobaczyć w czasie tego krótkiego wyjazdu.

IMG_0256 IMG_0272

Drugiego dnia wieczorem poszliśmy na wieczorne bieganie po mieście. Udało się nam dotrzeć aż na wzgórze, gdzie znajdują się mury obronne i fortyfikacje wzniesione w XVI wieku. Mury obronne w Ibiza Town są wybitnym przykładem renesansowej architektury wojskowej. Stąd rozciąga się zapierający dech w piersiach widok na morze i port w Ibiza Town.

2016-04-07 19.17.42

2016-04-06 19.56.37

Po treningu nie pozostało nam nic innego jak udać się na kolację i posiedzieć na hotelowym tarasie ze szklanką zimnej Coli. Jutro już czekał nas lot powrotny liniami Ryanair przez Bergamo do Wrocławia. Poniżej prezentujemy Wam zdjęcia z tego lotu.