Tag Archives: berlin
3 kwietnia 2018

Santa Cruz de la Palma – odwiedziny stolicy La Palmy

W przedostatni dzień naszego pobytu na wyspie udaliśmy się samochodem zwiedzić stolicę, która do największych nie należy. Mamy tutaj dosłownie trzy główne uliczki, które można obejść w około godzinę. Jednak jest czym nacieszyć oko, bowiem znajdują się tutaj kolorowe kamienice, a także Plaza De La Alameda na którym mamy świetnie wykonaną replikę statku Krzysztofa Kolumba – Santa Maria. W jego środku znajduje się Muzeum Morskie, które był teraz zamknięte. (więcej…)

12 stycznia 2018

Co warto zobaczyć w Limie?

Startujemy z kolejną podróżą! Tym razem przez kilka najbliższych wpisów zaprosimy Was do fantastycznego Peru, skąd niedawno wróciliśmy. Kierunek ten był w naszych głowach już od dawna, a błąd AeroMexico na loty do Limy w cenie około 600 złotych sprawił, że nie mieliśmy wyboru i musieliśmy zacząć planować kolejną wycieczkę. Tym razem już najłatwiejszym sposobem dostaliśmy się do Amsterdamu (bezpośrednim lotem z Berlina), skąd czekał nas długi rejs do Mexico City i dalej kolejne 5 godzin lotu do Limy. (więcej…)

19 sierpnia 2017

W drodze na Tajwan z China Southern Airlines

_MG_6477

Tajwan jest niewielką wyspą o długości ok. 400 kilometrów i 150 km szerokości. Do tej pory był na mojej liście miejsc, które chciałbym odwiedzić. W końcu nadarzyła się ku temu okazja z uwagi na targi komputerowe odbywające się co roku w stolicy – Taipei. Trudno było przejść koło takiej propozycji obojętnie, więc zarezerwowałem najtańsze bilety lotnicze i zacząłem układać swój plan podróży po wyspie. (więcej…)

5 lipca 2017

Zwiedzanie Kijowa w kilka godzin

_MG_9664

Przyszedł czas, żebyśmy zabrali Was w kolejną wspólną podróż. Tym razem będziemy lecieli do Stambułu z długą przesiadką w stolicy Ukrainy i to właśnie tej będzie dotyczył ten wpis. W jakim celu udaliśmy się do Turcji przez Kijów? Akurat na tej trasie bilety były najtańsze, a w Stambule mieliśmy okazję najmniejszym kosztem „zrobić” kilka noclegów w hotelach sieci Hilton w celu uzyskania statusu Diamond (najwyższego). Tak też się stało! (więcej…)

27 września 2016

Tajska przygoda deszczową porą

_mg_6292

Dzień wyjazdu na wakacje, kiedy masz w perspektywie spędzenie kolejnych dwóch tygodni ponad 8000 kilometrów zawsze jest inny niż zwykle. Plan wycieczki do Tajlandii powstał bardzo szybko i spontanicznie. Postanowiliśmy sporo czasu spędzić w stolicy i okolicach, a także polecieć na Krabi, na Phuket i do Chiang Mai. O tym co nas spotkało i na co powinniście zwrócić uwagę planując podobny urlop dowiecie się w kilku kolejnych wpisach na blogu. (więcej…)

8 marca 2016

Koniec weekendu w San Francisco i powrót do domu

Ostatnią noc w Kalifornii przyszło mi spędzić w hotelu położonym w pobliżu lotniska, a dokładniej Hilton San Francisco Airport Bayfront. Obiekt ten zapewnia transfer do/z lotniska, co oczywiście skrzętnie wykorzystałem. Wioząc mnie do portu lotniczego kierowca zapomniał zamknąć drzwi od bagażnika, gdzie była moja walizka. Został na szczęście szybko poinformowany przez innych kierowców (za pomocą klaksonu) i zorientował się w czym jest problem. Walizka nie wypadła. (więcej…)

27 grudnia 2015

Podsumowanie podróżnicze 2015 roku

mapka2015

Nie możemy uwierzyć, że piszemy kolejne podsumowanie roku. Po kolejnych 12 miesiącach znowu wzrosła liczba odwiedzonych przez nas miejsc i wylatanych kilometrów. Dodatkowo zyskaliśmy kolejne setki fanów na Facebooku. Spotkało nas wiele przygód, dobrych i wspaniałych chwil. Pomimo, że jeszcze rok 2015 się nie skończył, to podróżniczo uznajemy go za zamknięty. Poniżej postaramy się w telegraficznym skrócie pokazać co nas spotkało w tym czasie i pokrótce ocenić odwiedzone miejsca.

• Liczba lotów: 84 (o 18 mniej niż w roku 2014)
  • Liczba przebytych kilometrów w powietrzu: 181988
  • Czas spędzony w samolocie: 257 godzin i 36 minut (jakieś 1,5 tygodnia)
  • Najczęściej wylatywałem lub lądowałem w Poznaniu i Warszawie (po 14 razy)
  • Najczęściej latałem Ryanairem (14 razy) i British Airways (10 razy)
  • Najwięcej czasu spędziłem jednak na pokładzie British Airways i Etihad
  • Najdłuższym bezpośrednim lotem w tym roku był Londyn – Kuala Lumpur (6597 mil)
  • Najczęściej latałem w piątek (22 razy), a najrzadziej we wtorek (5 razy)
  • Najwięcej lotów odbyłem w listopadzie (19), a najmniej w lipcu (0)
  • Odwiedziłem trzy kontynenty (w zeszłym roku sześć)

To na tyle suchych statystyk. Przejdźmy teraz do konkretów. (więcej…)

17 listopada 2015

Zwiedzanie Pizy w drodze do Japonii

Kolejna wycieczka zbliżała się wielkimi krokami. O jej genezie nie będę tutaj pisał, ale wyjątkowo na koniec relacji będziecie mogli zapoznać się z kosztami, jakie poniosłem, czyli odpowiem na najczęściej zadawane pytanie w wiadomościach od Was. Tym razem, jak to najczęściej bywa zaczynam w Poznaniu na dworcu PKS, skąd pojechałem PolskimBusem do Berlina na lotnisko Schonefield. Niestety nie udało mi się zasnąć, więc miałem okazję zobaczyć wschód słońca nad Odrą. (więcej…)