Tag Archives: bangkok
20 października 2016

Najlepszy hotel na Phuket i targ na wodzie w Bangkoku

_mg_8020

Ostatnie dwa dni na Phuket. To także ostatni czas w Tajlandii, kiedy mamy dostęp do ciepłego morza. Już około godziny 12 opuszczamy nasz hotel Crystal Wild Resort Panwa Phuket (dosłownie nasz, bowiem byliśmy tam praktycznie jedynymi gośćmi) i jedziemy z naszym kierowcą motorka do nowego miejsca. Tak, tak to ten sam człowiek, który przywiózł nas w to miejsce dwa dni temu. Powiedzieliśmy mu kiedy będziemy potrzebowali ponownie transport i zjawił się punktualnie. Chwila negocjacji (niestety był nieugięty) i już siedzieliśmy w jego drewnianej skrzynce i jechaliśmy do hotelu położonego przy plaży Karon, na zachodnim wybrzeżu wyspy Phuket. (więcej…)

12 października 2016

Ayutthaya – dawna stolica na własną rękę

Po powrocie z Krabi do Bangkoku mieliśmy prawie dwa pełne dni do zagospodarowania. Pierwszy z nich przeznaczyliśmy na spacery po obecnej stolicy Tajlandii, a drugi na odwiedziny miasta Ayutthaya, które jest historyczną stolicą tego kraju. W między czasie zatrzymaliśmy się w hotelu Holiday Inn Express Bangkok Sukhumvit 11. Jest to bardzo nowoczesny hotel ze świetną siłownią na dachu. Serwowane w nim śniadanie należało do bardzo smacznych. Niestety cena noclegu w tym miejscu jest w naszej ocenie zbyt wysoka do oferowanego standardu, dlatego niekoniecznie wybierzemy ten hotel kolejnym razem. (więcej…)

27 września 2016

Tajska przygoda deszczową porą

_mg_6292

Dzień wyjazdu na wakacje, kiedy masz w perspektywie spędzenie kolejnych dwóch tygodni ponad 8000 kilometrów zawsze jest inny niż zwykle. Plan wycieczki do Tajlandii powstał bardzo szybko i spontanicznie. Postanowiliśmy sporo czasu spędzić w stolicy i okolicach, a także polecieć na Krabi, na Phuket i do Chiang Mai. O tym co nas spotkało i na co powinniście zwrócić uwagę planując podobny urlop dowiecie się w kilku kolejnych wpisach na blogu. (więcej…)

27 grudnia 2015

Podsumowanie podróżnicze 2015 roku

mapka2015

Nie możemy uwierzyć, że piszemy kolejne podsumowanie roku. Po kolejnych 12 miesiącach znowu wzrosła liczba odwiedzonych przez nas miejsc i wylatanych kilometrów. Dodatkowo zyskaliśmy kolejne setki fanów na Facebooku. Spotkało nas wiele przygód, dobrych i wspaniałych chwil. Pomimo, że jeszcze rok 2015 się nie skończył, to podróżniczo uznajemy go za zamknięty. Poniżej postaramy się w telegraficznym skrócie pokazać co nas spotkało w tym czasie i pokrótce ocenić odwiedzone miejsca.

• Liczba lotów: 84 (o 18 mniej niż w roku 2014)
  • Liczba przebytych kilometrów w powietrzu: 181988
  • Czas spędzony w samolocie: 257 godzin i 36 minut (jakieś 1,5 tygodnia)
  • Najczęściej wylatywałem lub lądowałem w Poznaniu i Warszawie (po 14 razy)
  • Najczęściej latałem Ryanairem (14 razy) i British Airways (10 razy)
  • Najwięcej czasu spędziłem jednak na pokładzie British Airways i Etihad
  • Najdłuższym bezpośrednim lotem w tym roku był Londyn – Kuala Lumpur (6597 mil)
  • Najczęściej latałem w piątek (22 razy), a najrzadziej we wtorek (5 razy)
  • Najwięcej lotów odbyłem w listopadzie (19), a najmniej w lipcu (0)
  • Odwiedziłem trzy kontynenty (w zeszłym roku sześć)

To na tyle suchych statystyk. Przejdźmy teraz do konkretów. (więcej…)

2 lipca 2015

Bangkok – co robić w jeden dzień?

Na pytanie z tytułu tego wpisu wiele osób szuka odpowiedzi. Jest to podyktowane tym, że znacząca większość turystów leci do Tajlandii właśnie przez Bangkok, gdzie w celu zachowania bezpiecznych czasów na przesiadkę decydują się na pozostanie i zwiedzenie stolicy w krótkim czasie. Zadanie nie jest łatwe, bowiem nie da się dobrze poznać sześciomilionowej metropolii w kilkanaście godzin. Warto jednak zobaczyć najważniejsze i najbardziej znane punktu tego dynamicznie rozwijającego się miasta. (więcej…)

1 lipca 2015

Relacja z wakacji w Tajlandii

W czerwcu bieżącego roku byliśmy na wakacjach w Tajlandii. Wyjazd nastawiony był w zdecydowanej większości na odpoczynek, ponieważ planowaliśmy odwiedzić wyspy Koh Phangan i Kao Tao, a także Krabi i Phuket. Jedynym miejscem, gdzie nastawiliśmy się na zwiedzanie był Bangkok, w którym spędziliśmy jeden pełny dzień. Cała wyprawa trwała trzy tygodnie i dostarczyła nam wielu pozytywnych wrażeń, którymi chcemy się z Wami podzielić. (więcej…)

26 stycznia 2014

Powrót do Bangkoku i dalej do Polski

Po śniadaniu spakowaliśmy nasze rzeczy i zamówiliśmy taksówkę, żeby zawiozła nas do portu, a my popłynęliśmy do Tajlandii kontynentalnej. Mieliśmy kupiony bilet na samolot do Bangkoku w pakiecie z rejsem i transferem na lotnisko. W czasie rejsu również zjedliśmy ciepły posiłek. (więcej…)

24 stycznia 2014

Bangkok – miasto aniołów zawsze robi wrażenie

Rano po śniadaniu na które zjedliśmy jeszcze rzeczy przywiezione z Polski, udaliśmy się do centrum. W między czasie nasi kompani poszli do marketu pooglądać rzeczy, a my do MCDonalda na zimną Colę, która w tym klimacie smakuje podwójnie. Następnym punktem wycieczki był dom, który zwiedza się z przewodnikiem i ukazuje on typowe życie w Tajlandii. Dalszy nasz spacer wiódł przez liczne dzielnice handlowe, gdzie można było poczuć tajskie zapachy i przyjrzeć się różnorodnym warzywom i owocom. Teraz kupiliśmy bilety na miejski prom po rzece Chao Praya z której chcieliśmy obejrzeć Bangkok. Rzeczywiście jest to świetny środek transportu, który pozwala ominąć liczne korki na drogach. (więcej…)