Tag Archives: poznań
28 grudnia 2016

Co 4 dni w samolocie, czyli podsumowanie podróżnicze roku 2016

mapa

Wow! Co to był za niesamowity rok. Minął tak szybko, że nawet nie wiem kiedy to wszystko się wydarzyło. Minęło już 12 miesięcy od kiedy przygotowałem dla Was wpis opisujący podróżniczy rok 2015. Teraz pokażę Wam co działo się u mnie w roku 2016, jakie marzenia spełniłem i jakie wspomnienia przywiozłem. (więcej…)

15 grudnia 2016

Warszawa i Józefów w jesienny weekend

2016-10-07 23.12.54

Kiedy za oknem robi się szaro i buro człowiek ma ochotę udać się kilka tysięcy kilometrów dalej, gdzie panuje piękna słoneczna pogoda. Niestety nie zawsze jest to możliwe, więc, wybiera bliższe destynacje, żeby zmienić trochę otoczenie. Jako mieszkańcy Wielkopolski postanowiliśmy jeden z weekendów spędzić w stolicy. Nie mieliśmy żadnych konkretnych planów i celów w tym wyjeździe. Po prostu chcieliśmy wyrwać się od codzienności. (więcej…)

14 listopada 2016

Szalona podróż na Alaskę

2016-07-06-22-11-06

Zaczynamy relację z kolejnej podróży. Tym razem maksymalnie szalonej i raczej niespotykanej 😉 Dlaczego? Ponieważ niedawno wybrałem się na zachodnie wybrzeże USA i na Alaskę (na weekend). To wszystko sprawiło, że w krótkim czasie pokonałem drogą lotniczą około 27144 kilometrów przez tydzień. Moim celem było głównie przetestowanie klasy biznes w Boeingu 787 linii Air Canada oraz zobaczenie chociaż kawałka Alaski. Wiem, że to olbrzymia kraina i trzeba by tam spędzić kilka tygodni, żeby poczuć jej klimat, ale warunki miałem takie, a nie inne, więc w drogę! (więcej…)

8 czerwca 2016

Piękna Malta bezpośrednio z Poznania

Kiedy tylko linie lotnicze Ryanair ogłosiły, że rozpoczną regularne rejsy na Maltę z Poznania, od razu pojawił się pomysł krótkiej wycieczki na tę śródziemnomorską wyspę. U nas pogoda w połowie kwietnia jest bardzo niepewna, a woda w jeziorach i Bałtyku jeszcze zimna. Na Malcie, pomimo, że jeszcze do szczytu sezonu pozostało sporo czasu warunki urlopowe są dużo lepsze. (więcej…)

14 kwietnia 2016

Do Abu Dhabi linią Air Berlin – pierwszy lot w drodze do Australii

mapka

Rozpoczynamy relację z podróży na weekend do Australii. Mamy nadzieję, że nasze zapiski, zdjęcia i przemyślenia okażą się ciekawe i być może zainspirują kogoś z Was do podobnego szaleństwa. Widzicie tutaj mapkę, z której wynika, że do pokonania mamy około 36 tysięcy kilometrów. (więcej…)

27 grudnia 2015

Podsumowanie podróżnicze 2015 roku

mapka2015

Nie możemy uwierzyć, że piszemy kolejne podsumowanie roku. Po kolejnych 12 miesiącach znowu wzrosła liczba odwiedzonych przez nas miejsc i wylatanych kilometrów. Dodatkowo zyskaliśmy kolejne setki fanów na Facebooku. Spotkało nas wiele przygód, dobrych i wspaniałych chwil. Pomimo, że jeszcze rok 2015 się nie skończył, to podróżniczo uznajemy go za zamknięty. Poniżej postaramy się w telegraficznym skrócie pokazać co nas spotkało w tym czasie i pokrótce ocenić odwiedzone miejsca.

• Liczba lotów: 84 (o 18 mniej niż w roku 2014)
  • Liczba przebytych kilometrów w powietrzu: 181988
  • Czas spędzony w samolocie: 257 godzin i 36 minut (jakieś 1,5 tygodnia)
  • Najczęściej wylatywałem lub lądowałem w Poznaniu i Warszawie (po 14 razy)
  • Najczęściej latałem Ryanairem (14 razy) i British Airways (10 razy)
  • Najwięcej czasu spędziłem jednak na pokładzie British Airways i Etihad
  • Najdłuższym bezpośrednim lotem w tym roku był Londyn – Kuala Lumpur (6597 mil)
  • Najczęściej latałem w piątek (22 razy), a najrzadziej we wtorek (5 razy)
  • Najwięcej lotów odbyłem w listopadzie (19), a najmniej w lipcu (0)
  • Odwiedziłem trzy kontynenty (w zeszłym roku sześć)

To na tyle suchych statystyk. Przejdźmy teraz do konkretów. (więcej…)

11 listopada 2015

Weekend na Krecie (wschodniej)

IMG_4657 - Kopia

Nasza podróż na Kretę rozpoczyna się na lotnisku w Poznaniu, gdzie pojawiliśmy około godziny przed odlotem. Przeszliśmy kontrolę bezpieczeństwa i czekaliśmy na samolot do Warszawy w saloniku. Nasz wylot nie opóźnił się, a cała podróż przebiegała bardzo sprawnie. Po wylądowaniu w stolicy mieliśmy ponad 2 godziny do kolejnego rejsu, dlatego ten czas spędziliśmy w saloniku Polonez, który przysługuje pasażerom klasy biznes, z której mieliśmy korzystać na locie do Aten liniami Aegean. (więcej…)

14 października 2015

Długi, sierpniowy weekend w Saksonii

Okres wakacyjny to idealny czas, żeby wykorzystać sprzyjającą pogodę i odwiedzić miejsca znajdujące się blisko nas. Egzotyka i tropiki poczekają. Tym razem wybór padł na naszych zachodnich sąsiadów. Dokładnie wybraliśmy Saksonię. Do jej odwiedzenia przypadły nam dni w połowie sierpnia, a dokładnie od 13 do 16 tego miesiąca. Wszystko zaczęło się w czwartkowe popołudnie w Poznaniu. (więcej…)