Tag Archives: wizzair
11 listopada 2018

Dookoła świata po raz drugi! Zaczynamy!

Do Krakowa dotarłem z niespełna godzinnym opóźnieniem, co nie miało jednak żadnego wpływu na moje plany. Przed godziną 14 udałem się do hotelu DoubleTree by Hilton Krakow Hotel & Convention Center. Nie do końca zdawałem sobie sprawę, że jest on jednak dosyć daleko od centrum, chociaż rozważany także Holiday Inn i Indigio były zdecydowanie droższe. Spacer z dworca Kraków Główny zajęła mi dokładnie 35 minut z plecakiem. (więcej…)

10 maja 2017

Szalona wycieczka do Azji i na Mauritius

_MG_6170

Po wypadzie na weekend do Australii, odwiedzeniu Alaski na niecałe 48 godzin i wycieczce dookoła świata przyszedł czas na coś równie szalonego. Wracam do Azji, a dokładniej w moje ulubione rejony Świata. Geneza tej wycieczki jest dosyć prosta. Rok wcześniej kupiłem za jakieś 100 zł bilet z Dubaju do Manili liniami Cebu. To właśnie zapoczątkowało rozpoczęciem składania trasy jakieś 1,5 miesiąca przed wylotem i zabookowaniem niezbędnych noclegów. (więcej…)

14 maja 2015

50 godzinny powrót do domu

Tytuł tego wpisu brzmi co najmniej strasznie. Właśnie tyle godzin od wejścia do pierwszego samolotu, do wejścia do domu zajęła nam podróż z Honolulu. Ale po kolei. Lot z największego miasta na Hawajach odbyliśmy na pokładzie linii American Airlines. Podobnie jak poprzednio podano na początku napoje, a dalszy serwis był płatny. Z uwagi, że lot ten zaczynał się ok. 22, to prawie w całości go przespaliśmy. (więcej…)

26 stycznia 2015

Saloniki – szybkie zwiedzanie miasta

Kolejny dzień rozpoczęliśmy ekstremalnie wcześnie, bo już przed 5 byliśmy na nogach. Wykwaterowanie z hotelu London przebiegło ekspresowo i mogliśmy spokojnie udać się na przystanek. Ten zlokalizowany był ok. 200 metrów dalej przy ruchliwej drodze. Autobusy na tej trasie kursują co 20 minut i zaczynają od 5 rano w Pireusie. Nasz był znacząco opóźniony, bowiem o 5:25 przyjechał o 5:47, ale co najważniejsze do celu dojechał przed czasem.

(więcej…)

26 stycznia 2014

Nykoping na kilka godzin

Jednym z niewielu miejsc do których lata WizzAir z Poznania i wraca w ten sam dzień po kilku godzinach jest Skavsta, czyli boczne lotnisko Sztokholmu. Kilka kilometrów od niego położone jest miasteczko Nykoping, które często wybierane jest przez turystów jak punkt docelowy. Dojazd do Sztokholmu poza tym, że jest drogi to zabiera jeszcze ponad 2 godziny czasu, więc w jeden dzień nie ma sensu. (więcej…)

20 października 2013

Kraje nadbałtyckie – sierpniowa wycieczka

We wakacje w 2012 roku wybraliśmy się na 6 dniową wycieczkę do krajów nadbałtyckich. Nasza trasa prowadziła przez Wrocław – Rygę – Tallin – Helsinki – Turku – Gdańsk – Poznań. W tym trzy przeloty, jeden rejs, jeden pociąg i dwa przejazdy autobusami. Całość zaplanowana z ponad miesięcznym wyprzedzeniem. (więcej…)

16 października 2013

Oslo – weekend w stolicy Norwegii

10 lutego 2012 roku wybraliśmy się z Poznania do Oslo liniami WizzAir. Wylot był około godziny 13 i wszystko przebiegło planowo. Na lotnisku Torp czekał już na nas autobus, którym przejechaliśmy sto kilometrów do centrum miasta. Z uwagi, że było już późno to nie zdążyliśmy kupić karty Oslo Pass, która upoważnia do przejazdów wszystkimi środkami transportu i wstępu do większości atrakcji turystycznych. W związku z tym kupiliśmy zwykłe bilety i pojechaliśmy tramwajem do naszego hotelu Gaustad Hotell. Jest to obiekt znajdujący się  pobliżu szpitala w Oslo. Bardzo czysty, ciepły ze smacznym śniadaniem. Zakwaterowaliśmy się dopiero po 20, zjedliśmy zupkę chińską i poszliśmy spać. (więcej…)

29 lipca 2013

Jedziemy zobaczyć Moherowe Klify

Trzeci dzień w Irlandii upłynął nam bardzo aktywnie, bowiem mieliśmy zaplanowany udział w zorganizowanej wyciecze na Moherowe Klify z firmą Paddywagon. Cena 35 Euro za osobę. Wyjazd już o 8:20 z mostu Świętego Patryka, który zlokalizowaliśmy dzień wcześniej. Już o 7 byliśmy na śniadaniu, które i tym razem bardzo nam smakowało. (więcej…)