lip 01

Relacja z wakacji w Tajlandii

przez w Zjednoczone Emiraty Arabskie

W czerwcu bieżącego roku byliśmy na wakacjach w Tajlandii. Wyjazd nastawiony był w zdecydowanej większości na odpoczynek, ponieważ planowaliśmy odwiedzić wyspy Koh Phangan i Kao Tao, a także Krabi i Phuket. Jedynym miejscem, gdzie nastawiliśmy się na zwiedzanie był Bangkok, w którym spędziliśmy jeden pełny dzień. Cała wyprawa trwała trzy tygodnie i dostarczyła nam wielu pozytywnych wrażeń, którymi chcemy się z Wami podzielić.

Naszą eskapadę rozpoczęliśmy w Poznaniu. Tutaj idealnie pasował nam przejazd Polskim Busem do Berlina skąd mieliśmy wylot. Autobus po drodze zatrzymuje się na lotnisku Schonefield, a kurs kończy na dworcu autobusowym. Z uwagi, że my lecieliśmy z lotniska Tegel to pojechaliśmy do końca i dalej wzięliśmy dwie taksówki (była nas piątka). Przed odlotem mieliśmy trochę czasu, żeby wspólnie posiedzieć w saloniku na lotnisku Tegel i zrobić zakupy w sklepie bezcłowym. Nasz lot do Abu Dhabi odbywał się o godzinie 21:50 i miał małe obłożenie. Rejsy na tej trasie wykonują samoloty A330 linii AirBerlin.

Po dotarciu do stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich mieliśmy około 2,5 godziny do kolejnego lotu do Bangkoku. To pozwoliło nam wstąpić na śniadanie do saloniku, wypić jednego drinka i spokojnie udać się na boarding. Kolejny lot to kolejne 6 godzin w powietrzu. Tym razem w Boeingu 777-300ER linii Etihad, który załadowany był prawie do ostatniego miejsca. Na miejsce dotarliśmy dopiero ok. godziny 19. Międzynarodowy port lotniczy Suvarnabhumi położony 25 km na wschód od centrum Bangkoku należy do czołówki największych lotnisk na świecie. Nie trudno jednak na nim się odnaleźć.

Nie pozostawało nam nic innego jak zamówić taksówkę i pojechać do hotelu Ibis Sathorn, gdzie mieliśmy zrobioną rezerwację na dwie noce. Obiekt ten położony jest w dzielnicy biznesowej. Oferuje on bardzo proste pokoje z klimatyzacją, WiFi oraz łazienką. Na dole jest restauracja oraz bar. Jako goście ze statusem w sieci Accor otrzymaliśmy vouchery na darmowy napój bezalkoholowy. Dobrym rozwiązaniem jest także miejsce przed hotelem z krzesłami i stolikami, gdzie na ścianie wyświetlany jest obraz z projektora. Niestety hotel nie posiada basenu, siłowni czy strefy SPA.