lip 22

Zwiedzania Budapesztu ciąg dalszy

przez w Węgry

Drugi dzień węgierskiego weekendu rozpoczęliśmy od śniadania w hotelowej restauracji. Wybór był całkiem przyzwoity, a jedzenie smaczne. Dzisiaj w planach mieliśmy znowu piesze zwiedzanie, ale tym razem po drugiej stronie rzeki. Zaczęliśmy od wzgórza Gellerta. Na szczycie góry znajduje się również pomnik Wolności, wzniesiony w 1947 r. Olbrzymi posąg (40 m wysokości) przedstawia kobietę trzymającą w wyciągniętych dłoniach gałązkę palmową, symbol zwycięstwa. Wejście nie było męczące, a z góry widok był na całe miasto.

Kolejnym punktem była pyszna kawa ze śmietaną w bardzo klimatycznej kawiarni. Grała muzyka typowo związana z nadchodzącymi świętami, a co najważniejsze było tam bardzo ciepło. Znajdowała się ona niedaleko wzgórza zamkowego, które pochodzi z XIII wieku. Po opuszczeniu wygodnych foteli, przeszliśmy zobaczyć Basztę Rybacką, czyli jeden z najbardziej znanych zabytków budapeszteńskich. Swą nazwę zawdzięcza średniowiecznemu cechowi rybaków, który bronił tej części murów. Z wież i tarasów Baszty Rybackiej rozciąga się widok na Dunaj, Wyspę Małgorzaty, stronę peszteńską oraz Górę Gellerta.

Teraz kolej na poszukanie miejsca na zjedzenie obiadu. Wcześniej przeczytaliśmy w sieci, że idealnym miejscem jest Osztrogon Bisztro, gdzie za około 20 parę złotych można najeść się do woli. Wybór rzeczywiście niesamowity od zup, po potrawy mięsne, rybne, owoce morza i makarony, aż po torty i lody. W związku z tym sam zjadłem 3 obiady, zamiast jednego. Po tym wszystkim był problem z uregulowaniem rachunku bowiem nie działał terminal do płatności kartą. Czekaliśmy około 20 minut, aż urządzenie zostanie naprawione. Po tym udaliśmy się z powrotem do hotelu, żeby rano po śniadaniu wrócić na lotnisko i polecieć do Modlina.

W Polsce opady śniegu uniemożliwiły nam lądowanie na lotnisku w Modlinie, dzięki czemu zakończyliśmy wycieczkę na Okęciu skąd mieliśmy zdecydowanie lepszy dojazd na dworzec Polskiego Busa do Poznania. Wcześniej jeszcze wybraliśmy się na obiad do restauracji, która mieściła się w miejscu, gdzie odbywają się różne występy artystyczne. Ciekawostką może być to, że w czasie spożywania posiłku na nasz stół butami wszedł jakiś przedszkolak z grupy dzieciaków, które akurat miały tam jakieś zajęcia.