Tag Archives: budapeszt
15 marca 2017

Intercontinental Budapest – zasłużone pięć gwiazdek?

_MG_6070

W poprzednim poście opisaliśmy Wam genialny hotel Hilton Budapest, w którym spędziliśmy jedną noc płacąc punktami Honors. Na koniec naszego pobytu w stolicy Węgier zarezerwowaliśmy sobie nocleg w Intercontinental Budapest, gdzie udaliśmy się pieszo. Droga nie zajęła nam dużo czasu, ponieważ wystarczyło przejść na drugą stronę Mostu Łańcuchowego i już byliśmy na miejscu. Obiekt ten położony jest nad brzegiem Dunaju, blisko stacji metra i przystanku tramwajowego. (więcej…)

5 sierpnia 2014

Urzekający Budapeszt w dzień i w nocy

Rejs trwał dosłownie 35 minut i był bardzo spokojny. Z lotniska w Budapeszcie dojechaliśmy do stacji metra autobusem 200E. Bilet można kupić u kierowcy za 450 HUF. Dalej już poruszaliśmy się metrem. Dojazd do hotelu Golden Park 4* wymagał jednej przesiadki, a później minutowego spaceru. Dostaliśmy schludny pokój, zostawiliśmy bagaże i ruszyliśmy na miasto. (więcej…)

Sighișoara – miasto z charakterem

Budzimy się rano i nie wierzymy własnym oczom. Już jest przed 11. Ale dobrze się spało, po tak męczącym dniu. Pakujemy się i ruszamy oddać klucz od pokoju. Szukamy miejsca, żeby zjeść śniadanie, aż naszym oczom ukazuje się znak Kauflanda. Co prawa jest trochę za miastem, a my mamy ze sobą plecaki, jednak ruszamy na zakupu. W środku niestety spore kolejki, ale kupujemy świeże bułki, jogurty i kawę z automatu. (więcej…)

22 lipca 2013

Zwiedzania Budapesztu ciąg dalszy

Drugi dzień węgierskiego weekendu rozpoczęliśmy od śniadania w hotelowej restauracji. Wybór był całkiem przyzwoity, a jedzenie smaczne. Dzisiaj w planach mieliśmy znowu piesze zwiedzanie, ale tym razem po drugiej stronie rzeki. Zaczęliśmy od wzgórza Gellerta. Na szczycie góry znajduje się również pomnik Wolności, wzniesiony w 1947 r. Olbrzymi posąg (40 m wysokości) przedstawia kobietę trzymającą w wyciągniętych dłoniach gałązkę palmową, symbol zwycięstwa. Wejście nie było męczące, a z góry widok był na całe miasto. (więcej…)

21 lipca 2013

Weekend w Budapeszcie – grudzień 2012

W 2012 roku dostać się do Budapesztu było bardzo łatwo, a także niedrogo. Zarówno Ryanair i Wizz Air oferowały loty z Modlina. Zdecydowaliśmy się odwiedzić stolicę Węgier w drugi weekend grudnia, kiedy panowała tam już iście świąteczna atmosfera. Nocny przejazd Polskim Busem z Poznania do Warszawy, a dalej metrem i pociągiem do Modlina. Jesteśmy przed czasem, szybka odprawa i jeszcze czas na ciepłą herbatkę. (więcej…)