Tag Archives: bergamo
29 lipca 2016

Weekend w Bergamo i nad jeziorem Como

Silna grupa złożona z 10 osób wyruszyła 21 maja na podbój egzotycznych Filipin. Chcąc znaleźć się w tym dalekim kraju ekstremalnie tanio musieliśmy po drodze pokonać kilka przeszkód. Pierwszą z nich była pizza na starym mieście w Bergamo, a drugim spacer nad pięknym jeziorem Como. Jeżeli jesteście zainteresowani jak poradziliśmy sobie z tymi przeciwnościami losu to zapraszam dalej 😉 (więcej…)

19 maja 2016

Zwiedzamy wschodnią Ibizę

Rozpoczynamy drugi dzień zwiedzania Ibizy wypożyczonym samochodem. Kiedy tylko się obudziliśmy i przygotowaliśmy siebie do egzystencji, to udaliśmy się na śniadanie do hotelowej restauracji. To zdecydowanie nas nie zawiodło. Wybór jedzenie jest bardzo dobry i nawet wybredniejszym osobom nie powinno tutaj niczego zabraknąć. Tym razem pojedziemy zobaczyć wschód wyspy i będziemy poruszali się odwrotnie do wskazówek zegara. (więcej…)

18 maja 2016

Ibiza poza sezonem w 48 godzin

Jest początek kwietnia. Pogoda w Polsce bardzo przeciętna i prognozy nie zapowiadają specjalnej poprawy. To idealny czas, żeby skorzystać z lotów składanych i wybrać się na Baleary, a dokładniej na Ibizę. Właśnie taki pomysł udało nam się zrealizować w tym roku. Polecieliśmy na trasie Poznań – Bergamo – Ibiza – Bergamo – Wrocław liniami Wizz Air i Ryanair. (więcej…)

16 lutego 2015

Jednodniowe zwiedzanie Palermo

Kolejny dzień na włoskiej wyspie postanowiliśmy przeznaczyć na poznanie jej stolicy. Rano, ponownie po pysznym śniadaniu poszliśmy pobiegać. Tym razem nie było już tak słonecznie, wiał wiatr, a my ruszyliśmy w przeciwnym kierunku. Tym samym poznaliśmy peryferie Palermo, które wyglądają przerażająco. Są brudne, niezadbane i liczne biednych mieszkańców. (więcej…)

23 stycznia 2014

Zwiedzanie Manili i powrót do Poznania przez Mediolan i Warszawę

Przedostatni dzień wakacji na Filipinach, czyli 12 listopada minął bardzo intensywnie. Już wcześnie rano trzeba było jechać tuk tukiem z hotelu na lotnisko do miasteczka Tagbilaran, skąd lotem linii AirAsia można dostać się do Manili. W stolicy lądowanie o 11:00 i dalej przejazd taksówką na zwiedzanie stolicy. Głównym punktem była dzielnica Intramuros, czyli stare miasto z zabytkami zachowanymi jeszcze z czasów kolonii hiszpańskiej. Najlepsze wrażenie robił na mnie kościół Św. Augustyna – najstarszy kościół kamienny na Filipinach, katedra i Fort Santiago oraz hiszpańska warownia z XVI w., strzegącą ujścia rzeki Pasig do Zatoki Manilskiej. W Forcie robiąc zdjęcia odłożyłem gdzieś okulary i dopiero po pewnym czasie zauważyłem, że ich nie ma. Na szczęście zostały w miejscu, gdzie je położyłem, a mogłem dojść do tego, gdzie to jest dzięki robieniu dużej ilości zdjęć. (więcej…)

1 lutego 2013

Zakręcona trasa do Tokio

Przylecieliśmy z Wrocławia Ryanairem 17 września na zwiedzanie Bergamo, które rozpoczęliśmy spacerem o godzinie 8 z lotniska do Starego Miasta. Odwiedzenie informacji turystycznej, wjazd kolejką i powrót autobusem o godzinie 13 na lot do Sofii. Wszystko to przy bardzo ładnej, słonecznej pogodzie. Nasza eskapada została rozpoczęta zgodnie z planem. (więcej…)