Tag Archives: kreta
27 grudnia 2015

Podsumowanie podróżnicze 2015 roku

mapka2015

Nie możemy uwierzyć, że piszemy kolejne podsumowanie roku. Po kolejnych 12 miesiącach znowu wzrosła liczba odwiedzonych przez nas miejsc i wylatanych kilometrów. Dodatkowo zyskaliśmy kolejne setki fanów na Facebooku. Spotkało nas wiele przygód, dobrych i wspaniałych chwil. Pomimo, że jeszcze rok 2015 się nie skończył, to podróżniczo uznajemy go za zamknięty. Poniżej postaramy się w telegraficznym skrócie pokazać co nas spotkało w tym czasie i pokrótce ocenić odwiedzone miejsca.

• Liczba lotów: 84 (o 18 mniej niż w roku 2014)
  • Liczba przebytych kilometrów w powietrzu: 181988
  • Czas spędzony w samolocie: 257 godzin i 36 minut (jakieś 1,5 tygodnia)
  • Najczęściej wylatywałem lub lądowałem w Poznaniu i Warszawie (po 14 razy)
  • Najczęściej latałem Ryanairem (14 razy) i British Airways (10 razy)
  • Najwięcej czasu spędziłem jednak na pokładzie British Airways i Etihad
  • Najdłuższym bezpośrednim lotem w tym roku był Londyn – Kuala Lumpur (6597 mil)
  • Najczęściej latałem w piątek (22 razy), a najrzadziej we wtorek (5 razy)
  • Najwięcej lotów odbyłem w listopadzie (19), a najmniej w lipcu (0)
  • Odwiedziłem trzy kontynenty (w zeszłym roku sześć)

To na tyle suchych statystyk. Przejdźmy teraz do konkretów. (więcej…)

11 listopada 2015

Weekend na Krecie (wschodniej)

IMG_4657 - Kopia

Nasza podróż na Kretę rozpoczyna się na lotnisku w Poznaniu, gdzie pojawiliśmy około godziny przed odlotem. Przeszliśmy kontrolę bezpieczeństwa i czekaliśmy na samolot do Warszawy w saloniku. Nasz wylot nie opóźnił się, a cała podróż przebiegała bardzo sprawnie. Po wylądowaniu w stolicy mieliśmy ponad 2 godziny do kolejnego rejsu, dlatego ten czas spędziliśmy w saloniku Polonez, który przysługuje pasażerom klasy biznes, z której mieliśmy korzystać na locie do Aten liniami Aegean. (więcej…)

25 czerwca 2014

Elafonisi i Balos – dwa cudowne miejsca na Krecie

Jednego dnia podczas naszych wakacji na Krecie postanowiliśmy wyruszyć trzyosobową grupą do dwóch najbardziej polecanych miejsce na wyspie. To oczywiście plaża Elafonisi na zachodzie oraz laguna Balos na północnym zachodzie. Wyruszyliśmy po śniadaniu kierując się zgodnie ze wskazaniami GPSu. Wpierw na nową, dwupasmową drogę, z której po około 40 km zjechaliśmy na jednopasmową i zdecydowanie bardziej krętą trasę. W sumie 70 km pokonaliśmy w jakieś 1,5 godziny. (więcej…)

Plaża w Agia Marina

Miasteczko to znajduje się na północnym wybrzeżu Krety, około 9 km od Chanii. Nazwa miejscowości pochodzi od uroczego kościoła wznoszącego się na wzgórzu. W pobliżu znajduje się niewielka wyspa Agios Theodori, na której wg greckiej mitologii potwór morski zamieniony został w skałę, a jego ognisty oddech nadał złocisty odcień plaży. To właśnie ją widać z tutejszej plaży.  Te są w przeważającej większości piaszczyste i na ogół dobrze utrzymane.  (więcej…)

23 czerwca 2014

Rainbow Apartments – cudowne znalezisko

Po wylądowaniu na lotnisku w Chanii czekał na nas już pracownik firmy Sunny Rental Cars, gdzie mieliśmy wykupiony samochód na cały pobyt w Grecji. Oferta była najbardziej atrakcyjna (ok. 20 Euro za dzień + 160 zł ubezpieczenia). Spisaliśmy umowę i pojechaliśmy odebrać samochód. Teraz czekały nas do zrobienia dwie rundki z lotniska do hotelu Rainbow Apartments, który znajdował się trochę za Chanią, blisko wybrzeża. (więcej…)

Do Wrocławia z Poznania przez Warszawę

Każdy kto czyta tytuł tego wpisu podejrzewa, że mieliśmy do załatwienia coś zarówno w stolicy, jak i we Wrocławiu. Nic bardziej mylnego. O 17:30 mieliśmy lot Ryanairem do Chani na Krecie, a żeby tam się dostać jak najtaniej i najwygodniej to wybraliśmy przeloty LOTem na trasie Poznań-Warszawa-Wrocław. (więcej…)