Tag Archives: trekking
14 lutego 2018

Budżetowa droga z Cusco na Machu Picchu

Po bardzo krótkiej nocy w Limie musieliśmy zabrać nasze plecaki i ruszyć wczesnym rankiem na lotnisko w Limie. Tutaj byliśmy już przygotowani i wydrukowaliśmy nasze bilety na lot wcześniej, więc szybka kontrola i prosto do saloniku na śniadanie. Lot do Cusco liniami Viva Air trwał około 1 godziny, a po drodze były świetne widoki. (więcej…)

18 stycznia 2018

Trekking w Kanionie Colca

Jeżeli tytuł tego wpisu niewiele Wam mówi, to nie musicie się martwić. My do tej pory także kojarzyliśmy Peru tylko z Machu Picchu nie wiedząc, że 400 km na południe znajduje się inne, fantastyczne miejsce – Kanion Colca, który jest najgłębszy na świecie. Ma on długość około 120 kilometrów i wcina się w Andy nawet na głębokość 4200 metrów. Na jego dni płynie trudna do przejścia rzeka Rio Colca. Znając takie fakty nie mogliśmy zrezygnować z wycieczki w to miejsce. W związku z tym wcześnie rano, bo już około 5 zjedliśmy w hotelu śniadanie i pojechaliśmy miejskim autobusem do Cabanaconde, czyli miasteczka, z którego wyrusza się na trekking po Kanionie. (więcej…)

7 listopada 2017

Wejście na wulkan Santa Ana

Pierwszego wieczoru w Salwadorze długo rozmawialiśmy z właścicielką mieszkania, w którym wynajmowaliśmy pokój oraz z turystą z Australii na temat atrakcji, które warto zobaczyć w odwiedzonym przez nas kraju. Okazało się, że nikt nie rekomendował nam udania się na wulkan Santa Ana, który mieliśmy od początku w planach. Podobno zdecydowanie ciekawsze jest pobliskie jezioro, nad którym można spędzić nawet cały dzień. My jednak stwierdziliśmy, że zrealizujemy nasze pierwotne założenia i udamy się na trekking. (więcej…)

7 września 2017

Park Narodowy Taroko – największa atrakcja Tajwanu?

_MG_6900

Mój pobyt w Kaohsiung dobiegł końca. Przyzwyczaiłem się już do zmiany czasu i mogłem dalej eksplorować wyspę. Kupiłem więc bilety na pociąg do Hualien, czyli niewielkiego miasteczka, które jest bazą wypadową do parku narodowego Taroko. Przed podróżą idę sprawdzić co ciekawego można kupić na stacji do jedzenia. Okazuje się, że jest tutaj sporo sklepików i kawiarni. Zaopatrzam się w sushi (a jakby inaczej) i czekam na przyjazd pociągu. Jako ciekawostkę dodam, że jest tutaj też MCDonald, ale liczba ludzi którzy tam są przeszła moje wyobrażenie. (więcej…)

27 października 2016

Trzy dni w egzotycznym Chiang Mai

Z Bangkoku, a dokładniej z lotniska Don Mueang polecieliśmy liniami Lion Air do Chiang Mai. Lot nie trwał więcej niż 1,5 godziny. Na miejscu byliśmy bardzo późno. Prawdopodobnie był to ostatni przylot tego dnia. Po chwili oczekiwania nasz bagaż pojawił się na taśmie i mogliśmy szybko udać się na zewnątrz terminalu. Okazało się, że żaden z taksówkarzy nie chce zgodzić się na przejazd z taksometrem. Takie zachowanie jest tutaj praktykowane przez wszystkich przewoźników, w związku z czym musieliśmy targować się o dobrą cenę. Ostatecznie po przejściu kawałka trasy wzdłuż drogi zatrzymał się jeden z kierowców i przystał na naszą propozycję. Niestety okazało się, że on totalnie nie ma pojęcia gdzie znajduje się nasz hotel… (więcej…)