sie 14

Stellenbosh – miasto słynące z winnic

przez w RPA

Okolice Kapsztadu ze względu na swój specyficzny klimat są doskonałym miejscem do uprawy winorośli. 50 km na wschód od Cape Town leży miasteczko Stellenbosch, które słynie między innymi z winiarstwa. Wybraliśmy się tam samochodem. Droga przez większość czasu biegała wzdłuż wybrzeża, dzięki czemu mieliśmy okazję podziwiać piękne widoki. Kiedy zatrzymaliśmy się, żeby zrobić kilka zdjęć wiatr był taki mocny, że z trudnością otworzyliśmy drzwi od samochodu.

W końcu musieliśmy odbić na północ i jechać mniejszymi drogami. Po drodze zatrzymaliśmy się w losowo wybranej winiarni. Przed wjazdem na jej teren zostaliśmy zapytani w jakim celu tu przyjechaliśmy, a nasz samochód został sprawdzony czy nie próbujemy np. przewieźć czegoś pod podwoziem. Zrobiliśmy tutaj krótki spacer i ruszyliśmy dalej.

Jak widać, wszystko tu tonie w pięknej, bujnej zieleni. Widoki są naprawdę piękne, aż nie można się napatrzeć.

Stellenbosch nazywane jest czasami Eikestad- Miastem Dębów. Miasto powstało w 1679 roku. Mieści się tu renomowany uniwersytet Universiteit van Stellenbosch, który zawdzięcza swą nazwę założycielowi miasta gubernatorowi Simonovi van der Stella. Również ze względu na swą bardzo ciekawą kolonialną (holenderską) architekturę i malownicze położenie jest bardzo chętnie odwiedzane przez turystów.

Takim pojazdem podróżowaliśmy po RPA

Dalej wspinamy się już na przełęcz w Mont Rochelle Nature Reserve z niezłym widokiem na miasteczko Franschhoek i winnice dookoła. Po Jest to jedno z pierwszy powstałych w RPA, które założyła grupa protestantów zmuszonych do emigracji z Francji pod koniec XVII wieku (hugenoci). Do dzisiaj zachowano tutaj swoje korzenie, bowiem wszelkie nazwy i szyldy są w języku francuskim.

W końcu kierujemy się do naszego głównego celu, czyli winnicy Tokara. Spacerujemy wokół winnych krzewów i robimy zdjęcia. W końcu wchodzimy do środka, gdzie znajdują się magazyny, pomieszczenia techniczne, a także sale do testowania wina i restauracja. Winnica ta słynie z wykorzystywania najnowszych technologii do produkcji i doskonalenia swoich wyrobów. Okazuje się, że restauracja jest jeszcze zamknięta (przerwa), ale na degustację wina można udać się do sali obok. Poza tym mamy tutaj okazję podziwiać świetne widoki przez przeszklone ściany.

W czasie naszej drogi powrotnej do Kapsztadu mieliśmy okazję podziwiać m.in. zebry.

Przejazd z powrotem do naszego mieszkania zajął nam sporo czasu. W trakcie wyjazdu ze Stellenbosch trafiliśmy na mały korek. Koniec końców tego wieczoru już nie udaliśmy się na kolację, ale przygotowaliśmy ją sobie sami.