Tag Archives: rejs
13 grudnia 2017

Archipelag Islas Marietas – kajaki, ukryta plaża i silne fale

Spacerując po Puerto Vallarta napotykaliśmy się co chwila na niewielkie budki, gdzie sprzedawno wycieczki fakultatywne. Większość z nich wydawała nam się mało interesująca, poza jedną. Mowa o rejsie na Islas Marietas, czyli miejscu o którym słyszałem już wcześniej. Dokładniej to wiedziałem o istnieniu Playa Escondida. Jest to zapewne jedno z najpiękniejszych i najbardziej zaskakujących miejsc na świecie. Ta wyjątkowa plaża schowana pomiędzy skałami wulkanicznymi. Aby się na nią dostać, należy przepłynąć przez zalaną jaskinię, nurkując pod wodą. Wewnątrz groty znajdują się pokłady złotego piasku mieniące się w pełnym słońcu. Widok jest niesamowity, ponieważ plaża jest odkryta. (więcej…)

7 lipca 2015

Z Bangkoku na Koh Phangan

Na pokonanie takiej trasy sposobów jest wiele. Dla niektórych najlepszą opcją będzie autobus, dla innych pociąg, a inni, tak jak my postawią na samolot. Warto jednak mieć na uwadze, że do pokonania jest około 800 km, więc całkiem spory kawałek drogi. Z uwagi, że wybraliśmy drogę powietrzną, to już wcześnie rano musieliśmy być na nogach. Zamówiliśmy taksówkę w recepcji hotelu i ruszyliśmy na lotnisko Don Mueang, z którego latają linie Air Asia. (więcej…)

26 czerwca 2015

Delta Mekongu w jeden dzień

Kolejny dzień to wycieczka do Delty Mekongu. Wybraliśmy najbardziej podstawową wersję i uważamy to za dobrą decyzję. Z hotelu odebrano nas punktualnie, a wcześniej mogliśmy spokojnie zjeść syte śniadanie. Po około dwóch godzinach jazdy mikrobusem dotarliśmy do My Thom gdzie przesiedliśmy się na łódkę turystyczną. Wąskim dopływem z obu stron porośniętym bujnymi plamami wodnymi dopłynęliśmy do Rach Xep. Ta maleńka wioska w środku niczego żyje z turystów. (więcej…)

25 maja 2015

Hoa Lu i Tam Coc – kolejna wycieczka

Zmęczeni długą wycieczką do Ha Long Bay nie zdecydowaliśmy się na przerwę w eksplorowaniu północnego Wietnamu i już kolejnego dnia wyruszyliśmy na kolejny trip. Tym razem przed nami Hoa Lu i Tam Coc. Taka przyjemność również nie należy do zbyt drogich, ponieważ zapłaciliśmy 25$ za osobę ze wszystkim (wstępy, obiad, przejazd itd.). (więcej…)

Zatoka Ha Long Bay – jeden z naturalnych cudów świata

Drugi dzień w Hanoi rozpoczęliśmy od wczesnej pobudki, ponieważ już o 7 rano byliśmy na nogach. W hotelowej restauracji zjedliśmy śniadanie (tym razem zamawiane danie z karty, zamiast bufetu) i przed godziną 8 czekaliśmy na autobus, który zabierze nas na wycieczkę. Ten przyjechał punktualnie i wyruszyliśmy w stronę zatoki Ha Long Bay. (więcej…)

8 kwietnia 2014

Whiteheaven Beach – odwiedziny raju

Pobudka punktualnie o 5:30 i zabieramy się za przygotowanie śniadania. Spożywamy płatki kukurydziane z mlekiem oraz po dwa tosty z dżemem. Myjemy ząbki i wychodzimy przed hotel. Stoi autobus i akurat zamyka drzwi. Szybko podbiegamy i okazuje się, że nie ma nas na liście wycieczki, a firma na drzwiach się zgadza. Tłumaczę kierowcy że rezerwowaliśmy rejs wczoraj wieczorem i pewnie to jest powód naszej absencji na liście pasażerów. Siadamy i jedziemy do portu. Po drodze zbieramy jeszcze kolejnych turystów. (więcej…)

16 stycznia 2014

Hopping Islands z Pangalo

Balicasag i Virgin Island to dwie wyspy, które miałem okazję zobaczyć w czasie wycieczki, która rozpoczęła się o 5 rano, kiedy to do recepcji hotelu przyjechał kierowca, żeby zawieźć mnie do przysłowiowego portu. Dokładnie było to miejsce pomiędzy jakimiś domkami, gdzie było na tyle płytko, że można było podejść do łódki. Co by nie powiedzieć, to panowie organizatorzy mają dobry wzrok i wypatrywali delfiny pływające i wyskakujące z wody doskonale. Ssaki te robią bardzo pozytywne wrażenie, a ich szukanie sprawia wiele radości. Kolejnym punktem był postój na wyspie Balicasag, gdzie zaserwowano dodatkowo płatne śniadanie i stąd płynęło się dodatkową łódką (też płatną ekstra) na snorkowanie. Zdecydowanie warto, bowiem to najlepsze miejsce, jakie miałem okazję odwiedzić na Flipinach. (więcej…)

7 sierpnia 2013

Karmienie delfinów, rejs katamaranem i nocna zabawa w Remedios

Oprócz wycieczki do stolicy Kuby, kupiliśmy również rejs katamaranem na wyspę Cayo Las Brujas oraz nocną zabawę w wiosce Remedios. (więcej…)