Tag Archives: paryż
28 grudnia 2016

Co 4 dni w samolocie, czyli podsumowanie podróżnicze roku 2016

mapa

Wow! Co to był za niesamowity rok. Minął tak szybko, że nawet nie wiem kiedy to wszystko się wydarzyło. Minęło już 12 miesięcy od kiedy przygotowałem dla Was wpis opisujący podróżniczy rok 2015. Teraz pokażę Wam co działo się u mnie w roku 2016, jakie marzenia spełniłem i jakie wspomnienia przywiozłem. (więcej…)

13 lipca 2016

Szybkie zwiedzanie Paryża i powrót do domu przez Brukselę

Pisaliśmy Wam ostatnio o naszym weekendzie majowym na Seszelach. Relację skończyliśmy na locie powrotnym. Nie lecieliśmy jednak do Warszawy czy Berlina, ale do Paryża, gdzie zatrzymaliśmy się jeszcze na niespełna dwa dni. (więcej…)

7 lipca 2016

Pożegnanie z Seszelami na rowerach

Niestety ten dzień musiał nastąpić. To właśnie dzisiaj będziemy wracali z La Digue przez Praslin do Mahe, żeby ponownie usiąść w A330 linii Air Seychelles i polecieć na Stary Kontynent. Zanim to jednak nastąpi mamy czas do godziny 15, który zamierzamy wykorzystać jak najlepiej. (więcej…)

22 maja 2015

W drodze do Wietnamu

Naszą podróż rozpoczynamy na lotnisku w Poznaniu. Jadąc tam odwiedzamy jeszcze kantor, żeby wymienić złotówki na dolary, które będą niezbędne po wylądowaniu w Wietnamie do opłacenia wizy (45$ – wiza pojedyncza na miesiąc). Na Ławicy nie ma dużego ruchu, a największe zamieszanie robią dzieci zwiedzające port lotniczy oraz oczywiście osoby lecące czarterem na wakacje do Turcji. Biura podróży wprowadziły możliwość wykupienia w pakiecie wstępu do saloniku przed odlotem… Jak się pewnie domyślacie na jednej whisky się nie skończyło… (więcej…)

19 września 2014

Koniec karaibskiego lenistwa i powrót do Paryża

Tydzień odpoczynku na wyspie St. Maarten dobiegł końca i trzeba było się spakować, wymeldować z hotelu i pojechać na lotnisko. Jeszcze rano spędziliśmy chwilę na basenie, ale pojawiły się ciemne chmury i spadł pierwszy deszcz w czasie naszego pobytu. (więcej…)

2 sierpnia 2013

Paryż – próby kradzieży, niemiła obsługa…

O godzinie 8 rano opuściliśmy samolot linii AriFrance i poszliśmy czekać na odbiór bagażu. Później jeszcze chwilę zajęło nam ogarnięcie sposobu dojazdu do centrum, a następnie do hotelu, który w centrum na pewno nie był, ale w sumie całkiem blisko metra. Na miejsce dojechaliśmy dopiero przed godziną 12. Teraz chwila oddechu, żeby ponownie ruszyć na miasto i zobaczyć ten zachwalany wszędzie Paryż. (więcej…)

29 lipca 2013

Mamy wizę na 10 lat, więc majówka w USA

WP_000015

Jeszcze w grudniu 2011 roku udało nam się kupić przeloty do Kanady i Stanów Zjednoczonych liniami AirFrance. Całą wycieczkę zaplanowaliśmy na długi weekend majowy. Nadszedł dzień 26 kwietnia, czyli czwartek. O 6:55 mieliśmy lot z Warszawy do Paryża. Z uwagi na tak wczesną porę pojechaliśmy do stolicy już dzień wcześniej pociągiem i autobusem na lotnisko. Jak to często bywa wysiedliśmy trochę za wcześnie i do terminalu szliśmy pieszo. O 1:15 usiedliśmy na pierwszym piętrze, gdzie nie było prawie nikogo i położyliśmy się spać na kilka godzin. (więcej…)